RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
محمد حسین ریسمانچیان

پیام های کوتاه
  • ۲۲ شهریور ۹۸ , ۲۲:۵۶
    پند
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

رنگ سال 99 را بشناسید

پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹ ب.ظ

رنگ سال 99 چیست؟ اخیرا رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 توسط شرکت «پنتون» انتخاب شد؛ در بعضی از منابع، آبی عمیق نیز به عنوان نام دیگر آبی کلاسیک استفاده می‌شود. در علم روانشناسی از رنگ آبی به عنوان ایجاد حس آرامش، امنیت، اعتماد به نفس و… یاد می‌شود. با این حساب می‌توان گفت رنگ سال 99 رنگ آبی کلاسیک است.

شرکت پنتون

شرکت پنتون با استفاده از توانایی و خلاقیت خود راه الهام بخشی برای بسیاری از هنرمندان آشنا به رنگ و طرح فراهم کرده و بیش از 30 سال است که در این زمینه فعالیت دارد. مؤسس این شرکت شخصی به نام «لورنس هوبرت» است که بسیاری از مشکلات مربوط به ایجاد رنگ‌های دقیق و خاص را برطرف کرده.

شرکت پنتون با استفاده از فناوری و دانش متخصصین خود توانست صنعت رنگ را در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی لباس و مُد، نقاشی، معماری، دیجیتال، دکوراسیون و… توسعه دهد و به عنوان مرجعی کامل در خصوص انتخاب رنگ مناسب و زیرمجموعه‌های متفاوت این صنعت، شناخته شود. این کمپانی هرسال رنگ سال را مشخص می‌کند و رنگ سال 99 را هم اعلام کرده است.

رنگ سال 99

رنگ سال 99

رنگ سال در کشور ما مطابق با رنگی است که هر سال شرکت پنتون اعلام می‌کند؛ پس همان‌طور که ذکر شد، رنگ سال 99 آبی کلاسیک یا آبی عمیق است.

قبل از انتخاب رنگ آبی کلاسیک، رنگ سال 2020 سفید مرجانی اعلام شده بود؛ دلیل انتخاب این رنگ توسط شرکت پنتون، توجه به محیط زیست و خطراتی که است که آن را تهدید می‌کند، در واقع رنگ سفید مرجانی یا همان مرجانی مرده، اشاره‌ای به رنگ مرجان‌های در حال انقراض بود اما این تصمیم عمر چندانی نداشت و در اواخر سال 2019 شرکت پنتون اعلام کرد که رنگ آبی کلاسیک را جایگزین رنگ مرجانی سفید کرده.

عید نوروز نزدیک است و با توجه به رنگ سال 99، می‌توان ترکیب جذاب و متفاوتی از این رنگ و مکمل‌های آن برای لباس‌های جدید ایجاد کرد؛ شما می‌توانید این رنگ زیبا را با رنگ‌های متنوعی هماهنگ کنید، با توجه به رنگ‌های مکملی که توسط شرکت پنتون اعلام شده، رنگ سال 2020 با رنگ‌هایی مانند طلایی، سفید، قرمز، صورتی، انواع رنگ سبز، مشکی، بنفش، نارنجی، زرد و… هماهنگ است.

رنگ سال 99 برای سفره هفت سین

چیدن سفره هفت سین یکی از رسوم قدیمی و زیبای مردم ایران است که از دیرباز تاکنون مورد علاقه و توجه ایرانیان بوده است. رنگ سال 99 سفره‌های هفت سین را جذاب‌تر از سال‌های پیش خواهد کرد. انتخاب پارچه‌ای از جنس ساتن به رنگ آبی یا هر نوع جنس دیگر از پارچه، جذابیت سفره هفت سین شما بیشتر خواهد شد، در صورتی که نمی‌خواهید از رنگ آبی کلاسیک برای سفره خود استفاده کنید؛ ظرف‌های سفالی بهترین راه برای هر چه زیباتر کردن سفره هفت سین شما خواهد بود.

در سال های اخیر ظرف‌های سفالی آبی رنگ که در طیف‌های مختلفی ساخته شده‌اند، با قیمت‌هایی مناسب در بازار عرضه می‌شوند. با توجه به رنگ سال 99 استفاده از این ظرف‌های سفالی برای سفره هفت سین، انتخاب مناسب و هیجان‌انگیزی است.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند، ظروف سفره هفت‌سین به رنگ سفید باشد، این افراد نیز می‌توانند، رنگ آبی را در سفره خود جای دهند؛ به این صورت که ظروفی را با طرح‌هایی به رنگ آبی انتخاب کنند و همان‌طور که ذکر شد رنگ سفید و آبی مکمل‌های خوبی برای هم هستند. روش دیگر برای استفاده از رنگ سال 99 در سفره هفت سین؛ استفاده از روبان‌هایی به رنگ آبی برای تزئین ظروف، آیینه، تنگ ماهی و گلدان است.

ظروف میناکاری شده که سوغاتی‌های فاخری از شهر اصفهان هستند یکی از گزینه‌های جذاب برای سفره‌های هفت سین هستند؛ این ظروف که از طیف شگفت‌انگیزی از رنگ آبی تشکیل شده‌اند، زیبایی سفره هفت سین شما را دوچندان خواهند کرد.

گل سنبل نیز یکی دیگر از گزینه‌های شما برای چیدن سفره هفت سین است؛ سنبل در رنگ‌های متنوعی یافت می‌شود که رنگ آبی هم یکی از آن‌هاست و می‌توانید رنگ سال 99 را در گلدان سفره هفت سین خود تماشا کنید.

رنگ سال برای مو

بانوان و دختران ایرانی با رنگ‌ موهای پرطرفدار سال 2020 همراه شده‌اند و از این رنگ‌ها به عنوان رنگ سال 99 استفاده می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها بین زنان، رنگ بلوند است که تناژهای مختلف و متنوعی دارد، بلوند صدفی و مرواریدی یکی از تناژهای پرطرفدار سال 99 است.

رنگ بلوند، همراه با طیف متنوعی از رنگ قرمز یکی دیگر از رنگ موهای سال 99 است که تناژی از رنگ‌های مسی، هلویی و… دارد. بلوند شنی یا ماسه‌ای نیز از رنگ‌های منتخب سال 2020 برای رنگ مو است که همیشه طرفداران خاص خود را دارد.

رنگ سال 99

رنگ قهوه‌ای موکا یکی از رنگ‌های گرم و محبوب امسال است که تناژی گرم از رنگ قهوه‌ای یا همان قهوه موکا دارد. رنگ «برونته» به طیف متنوعی از رنگ‌های قهوه‌ای گفته می‌شود که طرفداران بسیاری پیدا کرده؛ قهوه‌ای زنجبیلی یکی از آن رنگ‌های برونته جذاب است که امسال ترند شده. رنگ قهوه شکلاتی که به سمت رنگی با تناژ قرمز یا ماهگونی می‌رود از دیگر رنگ‌های پرطرفدار سال 99 است.

یکی از بهترین رنگ‌ها برای فصل تابستان و به خصوص کسانی که پوست سبزه یا برنز دارند، رنگ کاراملی است؛ رنگ کاراملی سوخته یا تیره رنگی پرطرفدار در تمام فصول سال است و همچنین یکی از انواع رنگ‌ سال 99 نیز هست.

رنگ موی بلوند چرک یکی از رنگ‌های پرطرفدار امسال است، این رنگ ترکیبی از بلوند تیره و روشن است و به همین دلیل با هر نوع رنگِ پوستی هماهنگ است. رنگ موی بلوند با ریشه تیره که رنگ مورد علاقه من نیز هست؛ یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های سال 99 است که زیبایی و جذابیت خاصی به چهره می‌بخشد.

رنگ‌های متنوع دیگری نیز به عنوان رنگ سال 2020 یا رنگ سال 99 انتخاب شده‌اند که در این مطلب به برترین و پرطرفدارترین رنگ‌ها اشاره شد.

مدل و رنگ مانتو سال 99

مانتوهای مناسب برای فصل بهار و عید نوروز در بوتیک‌ها و مغازه‌های سراسر کشور برای خرید به نمایش گذاشته شده‌اند و رنگ آبی کلاسیک نیز جذابیت ویترین بوتیک‌ها را بیشتر کرده است. امسال از رنگ آبی در مدل‌های مختلف مانتو استفاده شده و برای هر سلیقه‌ای مانتویی خاص وجود دارد. بنابراین رنگ سال 99 مشخص شده است.

رنگ سال 99

برخی از مانتوها کاملا به رنگ آبی هستند و در طراحی آن‌ها رنگ‌های مکمل نیز اضافه شده‌اند، مانتوهای جلوباز که مدت زمان زیادی است در بازار عرضه می‌شوند نیز طیف وسیعی از رنگ آبی را در خود جای داده‌اند. برخی از افراد به مانتویی با رنگ پایه آبی علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند، تنها قسمت‌های کوچکی از طراحی و رنگ مانتو از آبی تشکیل شده باشد؛ برای این افراد نیز مدل‌هایی طراحی شده که رنگ آبی در آن‌ها قابل مشاهده است.

توجه داشته باشید اگر مانتوی شما به رنگ آبی است نباید روسری، کیف و کفش شما هم آبی باشد؛ استفاده از رنگ آبی باید به گونه‌ای باشد که زیبایی و جذابیت آن حفظ شود؛ می‌توانید از رنگ‌های مکمل برای کیف و کفش خود استفاده کنید. همچنین اگر به رنگ آبی برای مانتو علاقه ندارید؛ پیشنهاد می‌شود روسری یا شال خود را از طیف رنگ آبی کلاسیک انتخاب کنید.

رنگ سال 99 که همان رنگ آبی کلاسیک یا آبی عمیق یکی از بهترین رنگ‌های انتخاب شده توسط شرکت پنتون است که به رنگی پرطرفدار تبدیل شده. با انتخاب این رنگ به همراه رنگ‌های مکمل آن می‌توانید، ترکیبی متفاوت و زیبا برای لباس‌های خود داشته باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.