RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
محمد حسین ریسمانچیان

پیام های کوتاه
  • ۲۲ شهریور ۹۸ , ۲۲:۵۶
    پند
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

 

با گسترش نفوذ اینترنت در کشور و افزایش پهنای باند و سرعت مشترکین، تماشای آنلاین فیلم از یکی از گزینه های محبوب کاربران در سال های اخیر بوده است. بدین منظور، شرکت های بسیاری فعالیت خود را در قالب VOD ( Video on Demand ) آغاز کرده اند تا بتوانند خدمات پخش فیلم بصورت آنلاین را به مخاطبین خود عرضه نمایند.

 


 

 

گستردگی و رشد این شرکت ها سبب شد تا اینبار در گزارش ویژه مووی مگ، به معرفی مختصر سرویس هایی که تا این لحظه مشغول به فعالیت هستند بپردازیم. شایان ذکر است که بزودی به بررسی تخصصی این سرویس ها و مزایا و معایب آنها خواهیم پرداخت تا بهترین انتخاب ها توسط مشترکین انجام شود.

aio00

آیو : این تلویزیون اینترنتی فعالیت خود را در سال 1394 آغاز کرد و یکی از اولین ها در عرصه پخش آنلاین برنامه های مختلف و فیلم در ایران محسوب می شود .« آیو » علاوه بر پخش آنلاین فیلم، خدمات جالب توجه دیگری نیز به مخاطبین خود عرضه کرده که از جمله آن ایجاد شبکه های اختصاصی و تولید محتوای منحصر به فرد می باشد. مشترکین آیو همچنین می توانند از طریق این سرویس برنامه های تلویزیون را نیز تماشا کنند.

kanape og image

کاناپه : سرویس « کاناپه » محصول صباسل آریا می باشد که در عرصه پخش آنلاین فیلم بر بستر موبایل و وب فعالیت می کند. در سرویس « کاناپه » فیلمهای و سریالهای به روز، به راحتی در دسترس مخاطبین قرار دارد. از جمله فعالیت های مفید این سرویس ایجاد قفل کودک می باشد که باعث آرامش خانواده ها هنگام استفاده از « کاناپه » توسط فرزندانشان شده است.

c555526345

فیلم نت : این سرویس متعلق به شرکت « مؤسسه‌ فرهنگی و دیجیتال آینه جادو » بوده که فعالیت خود را در سال 1394 آغاز کرد و یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در حوزه پخش آنلاین فیلم محسوب می شود. یکی از ویژگی های قابل توجه فیلم نت، فعالیت گسترده در حوزه اطلاع رسانی سینماست بطوریکه حتی برنامه اختصاصی ویدئویی با محوریت سینما و تولید و منتشر کرده است.

555 w600 1 

لنز : با رشد سرویس های پخش فیلم و محبوبیت آن نزد مردم، شرکت ایرانسل نیز تصمیم به راه اندازی سرویس اختصاصی خود تحت عنوان « لنز » گرفت که مانند شرکت های مشابه، فیلم و سریال های مختلف را بر بستر اینترنت به نمایش می گذارد. از مزیت های سرویس لنز، حجم ترافیک رایگان برای مشترکان این اپراتور می باشد که شامل تماشای تمام برنامه های تلویزیونی نیز می شود.

555 w600 1222

 

اپیدو : این سرویس محصول شرکت « توسعه ایده راشا » می باشد که با هدف عرضه جدیدترین فیلمهای و محتوای آموزشی به مخاطبین ایجاد شده است. اپیدو در سالهای اخیر موفق شده تا با حفظ روند رو به رشد خود و بروز بودن که یکی از مهمترین فاکتورها در ارائه سرویس پخش فیلم به مخاطبین می باشد، نام خود را یبش از گذشته بر سر زبانها بیندازد. اما این سرویس برای قرار گرفتن در بازار رقابت نیازمند تلاش بیشتری است.

unna2525

پلان : این سرویس نیز محصول «مؤسسه‌ی فرهنگی و دیجیتال آینه جادوی یکتا » می باشد که با همکاری شرکت ایرانسل راه اندازی شده است. سرویس پلان نیز با هدف ارائه محتوای ویدئویی بر بستر اینترنت راه اندازی شده اما مشکل تامین محتوا در این سرویس به چشم می خورد. به روز بودن که یکی از مهمترین فاکتورها می باشد، حداقل تا به امروز چندان درباره « پلان » صدق نکرده است.

co411111111512

فیلیمو : فیلیمو در ابتدا به عنوان محصولی از سرویس آپارات به مخاطبین عرضه شد اما رفته رفته به عنوان بِرندی مستقل فعالیت خود را آغاز کرد. این سرویس متعلق به شرکت « صبا ایده » می باشد و یکی از اولین ارائه دهنده های خدمات VOD در ایران است. فیلیمو در سالهای اخیر هزینه های زیادی برای گسترش سرویس خود صرف کرده است.

6a9e2c3a1523745b0a3616a5170012

تیوا : تلویزیون تعاملی « تیوا » محصول شرکت تراشه سبز تهران می باشد. در کنار فیلم و سریالهای مختلفی که از طریق « تیوا » قابل دسترسی است، شبکه های اختصاصی نیز تعبیه شده و این شرکت امیدوار است که بتواند در ادامه راه دامنه فعالیت های خود را گسترش دهد. سرویس « تیوا » همچنین ستاپ باکس اختصاصی خود را به کاربران عرضه می کند تا دریافت محتوا راحت تر باشد.

unnamed25255

نماوا : سرویس « نماوا » محصولِ شرکت ارائه دهنده اینترنت ، شاتل می باشد. شاتل در سالهای اخیر علاوه بر ارائه سرویس های اینترنتی به مشترکانش، فعالیت های گسترده ای را در زمینه های مختلف آغاز کرده و به نظر می رسد که دامنه این فعالیت ها در ادامه بیشتر هم خواهد شد. نماوا نیز برای راه اندازی و ثبات سرویس « نماوا » هزینه های زیادی متحمل شده است و یکی از اولین ارائه دهنده های خدمات پخش آنلاین فیلم در ایران می باشد.

pic isee00ma

آی سیما : این سرویس نیز به ارائه فیلم و سریال بر بستر اینترنت می پردازد اما آرشیو و رابط کاربری چندان جالبی ندارد که بتواند در مقایسه با رقبا در جایگاه ممتازی قرار بگیرد. سرویس آی سیما در کنار ارائه فیلم و سریال از طریق اینترنت، پخش برنامه های صدا و سیما را نیز در دستور کار خود قرار داده است. حجم مصرفی کاربران در زمان استفاده از خدمات آی سیما نیم بها است و خبری از ترافیک رایگان نیست.

co255mo25512x512

دیجیتون : تفاوت عمده « دیجیتون » با دیگر سرویس های پخش فیلم و سریال بصورت آنلاین اینجاست که محتوای این مجموعه مختص به کودکان و نوجوانان است و در این حوزه فعالیت می کند. خوشبختانه « دیجیتون » توانسته براساس سیاست هایی که دنبال می کند، محتوای مناسبی نیز تهیه کند که بتواند پاسخگوی نیاز کودکان و نوجوانان باشد. اینترنت مصرفی کاربران چند شرکت ارائه دهنده اینترنت هنگام استفاده از « دیجیتون » رایگان است.

unna52525

تماشاخونه : جدیدترین سرویس پخش فیلم و سریال بصورت آنلاین توسط شرکت « آسیاتک » تحت عنوان « تماشاخانه » ارائه شده که فعالیت خود را در خرداد 1398 آغاز کرده است. « تماشاخونه » به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و هنوز برای بررسی آن زود است و باید منتظر ماند و دید که رویکرد کلی « آسیاتک » برای گسترش این سرویس به چه شکل خواهد بود. ناگفته پیداست که ترافیک مصرفی کاربران آسیاتک برای تماشای « تماشاخونه » رایگان است.

1437047486 00

سیمای همراه : این وب سایت  نیز فیلمهای متنوعی برای کاربران در نظر گرفته اما به نظر می رسد محتوای چندان بروزی ندارد و جدیدترین آثار سینمایی جهان با تاخیر در این وب سایت منتشر می شود. مشکل دیگر « سیمای همراه » را می توان به عدم وجود ترافیک رایگان برای کاربران دانست که در این میان تنها کاربران آسیاتک می توانند از ترافیک رایگان این وب سایت بهره مند شوند. سیمای همراه توسط شرکت « مؤسسه‌ی فرهنگی و دیجیتال رهپویان خرد ایرانیان » راه اندازی شده است.

logo ofoghi t 828 300

سینمامارکت : این وب سایت مدعی است که ارائه دهنده جدیدترین مستندهای ایرانی و خارجی است و در کنار آن آثار سینمایی را هم به مخاطبینش ارائه می دهد. در سینمامارکت می توان مستندهای مناسبی را یافت اما درباره محتوای سینمایی خیلی با دست پر از اینجا خارج نمی شویم! خوشبختانه ترافیک مصرفی کاربران هنگام تماشای محتوای این وب سایت برای چند سرویس ارائه دهنده اینترنت مشهور کشور رایگان است.

منبع : مووی مگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.