RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
محمد حسین ریسمانچیان

پیام های کوتاه
  • ۲۲ شهریور ۹۸ , ۲۲:۵۶
    پند
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

معمولا کشورهایی که با تهدید در داخل یا خارج از کشور روبرو هستند به ارتش برای مقابله با خطرات احتمالی نیاز دارند در نتیجه داشتن ارتشی قدرتمند و بزرگ به معنای جنگ نیست نیست. در واقع کشورها در مواردی مجبور به داشتن ارتش خواهند بود تا از منافع خود دفاع کنند. در این مطلب لیستی از بزرگترین ارتش های جهان را در اختیارتان قرار خواهیم داد

البته بزرگترین به معنای قدرتمندترین نبوده و جنبه آماری دارد. در این لیست نام 29 کشور دیده می شود و ایران نیز در این لیست حضور دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را بشناسیم. گزارش این مطلب طبق بررسی های سال 2018 ارائه شده است.

بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان

بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان

جمهوری خلق چین

وقتی صحبت از بزرگ ترین ارتش پیاده نظام می‌شود قطعا چین به ذهنمان می‌آید. چین بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را دارد. این ارتش بسیار آموزش دیده و قوی بوده است. چین در 5 سال گذشته 10 درصد بودجه نظامی خود را افزایش داده است. باید اشاره کنیم که این ارتش در سال 1927 میلادی تأسیس شد و به عنوان ارتش آزادی خلق چین معرفی شد که شامل نیروهای زمینی، NAVY، توپخانه، نیروی‌های هوایی و پلیس مسلح بود.

آخرین تخمین زده شده در راستای تعداد ارتش چین به 2،035،000 پرسنل می‌رسد. بیشتر پرسنل این ارتش بین 18 تا 49 سال سن دارند و طبق قانون، خدمت سربازی در چین اجباری است. اگرچه این کشور به دلیل تعداد زیاد داوطلبان از جمعیت خود، هیچگاه سربازگیری نکرده است. ارتش چین به پنج شاخه اصلی تقسیم می‌شود که می‌توان به نیروی زمینی ، نیروی دریایی ، نیروی هوایی ، موشک و نیروی پشتیبانی استراتژیک اشاره کرد. اگر چه تجهیزات نظامی چین خیلی قدیمی‌تر و عقب‌تر از ایالات متحده است اما ارتش چین از آموزش بسیار خوبی بهره برده و بسیار قوی است.

ایالات متحده آمریکا

قطعا وقتی صحبت از مسائل نظامی می‌شود به یاد ایالات متحده و بزرگ‌ترین و قوی ترین ارتش آن می افتیم. این کشور بزرگ‌ترین بودجه نظامی 610 میلیارد دلاری را دارد که این رقم بسیار بالا است. ارتش این کشور در سال 1775 شکل گرفت و از آن زمان ارتش این کشور مسیری طولانی را طی کرده است. امروز ارتش ایالات متحده آمریکا، حدود 1،358193 پرسنل فعال دارد. ارتش ایالات متحده قدرتمندترین ارتش جهان محسوب می‌شود و از سوی دیگر پیشرفته ترین نیروها و سلاح‌ها را در اختیار دارد. اما باید اشاره کنیم که این کشور از لحاظ جمعیت ارتش به چین نمی‌رسد اما از بهترین نیروهای انسانی آموزش دیده برخوردار است.

سایر ارتش های قابل توجه در سراسر جهان

کشورهای دیگر با بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان، شامل هند هستند که از نظر تعداد در رتبه دوم قرار دارند. این ارتش به موشک‌هایی مجهز است که می تواند اهداف بسیار دور از سواحل آن را هدف قرار دهد. روسیه بخاطر داشتن ارتش خوب و آموزش دیده و قدرتمند، شهرت قابل توجهی به دست آورده است. در حال حاضر این کشور در رده پنجم قرار دارد و ارتش این کشور از اعضایی بین 18 تا 27 سال تشکیل شده و در حال حاضر 1،013،628 سرباز دارد.

کشورهایی مانند فرانسه از داشتن ارتش های بزرگ در جهان از شهرت برخوردار نیستند اما با این وجود کشوری با بودجه نظامی بالغ بر 62.3 میلیارد دلار است که در زمینه میزان بودجه نظامی، پنجمین کشور در جهان است. این گزارش نشان می‌دهد که انگلستان بیش از 150،250 اعضای نیرومند در ارتش خود دارد. این کشور از نظر تعداد دارای ارتش کوچک است اما بودجه زیادی در زمینه نظامی دارد. ایران کشوری دیگر است که با ارتش متشکل از حدود 523000 اعضای فعال با بودجه دفاعی حدود 30 میلیارد دلار در جایگاه هشتم قرار گرفته است. نکته جالب این است که جایگاه پاکستان در رتبه ششم است و ویتنام، مصر، میانمار، اندونزی، تایلند، ترکیه، سریلانکا، برزیل و دیگر کشورها پس از این ایران در لیست قرار گرفته اند. در ادامه لیستی از بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

لیست بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان

بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.