RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
محمد حسین ریسمانچیان

پیام های کوتاه
  • ۲۲ شهریور ۹۸ , ۲۲:۵۶
    پند
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

دانلود فیلم Midsommar 2019

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۶:۱۳ ب.ظ
دانلود فیلم Midsommar 2019

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

یک زن و شوهر شرکت در جشنواره‌ی محلی تابستانی زادگاهشان به سوئد سفر می‌کنند، اما پس از رخ دادنِ یک اتفاق، خشونت و ترس به سرعت در میان روستاییان پخش می‌شود...

Web-dl 1080p – RARBG

لینک مستقیم

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Web-dl 720p – PAHE

لینک مستقیم

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Web-dl 480p – PAHE

لینک مستقیم


نقد و بررسی

آری آستر در فیلم Midsommar 2019، زوجی که دچار مشکل هستند را به محلی ترسناک راهی می کند و درباره آنچه که آنها برای زنده ماندن لازم دارند سوال می پرسد. همان طور که حدس می زنید و نه آنطور که کاملا انتظار دارید، اوضاع بد پیش می رود. نسبت به فیلم قبلی آستر یعنی Hereditary 2018، ترس کمتری دارد. در این جا وی می خواهد جنبه های بیشتری را نمایش دهد و قصد دارد تا برای بررسی دیدگاه خود هر خطری را به جان بخرد.

مانند فیلم موروثی 2018، در این جا هم داستان با مرگ ناراحت کننده یکی از اعضای خانواده آغاز می شود. اما فیلم نمی تواند برای پشت سر گذاشتن این تروما صبر کند و با قراردادن شخصیت اصلی در موقعیتی کاملا متفاوت، وزنه ی احساسی خود را از دست می دهد. فلورنس پیو در نقش دنی، جوانی است که جدا از غم از دست دادن عزیزش، شخص را در کنارش دارد ( جک رینور در نقش کریستین ) که به سختی می تواند بین حقیقت و خیال تفاوت قائل شود.

کریستین و دوستان صمیمی اش را می توان در چند بخش دسته بندی کرد: جوانان نه چندان حساسی که به جای درس مالیات، مردم شناسی می خوانند، و همگی فکر می کنند که کریستین باید دنی را ترک کند. جاش( با بازی ویلیام جکسون هارپر )برروی تزی درباره مراسم میانه تابستان اروپایی ها کار می کند، پله( ویلهم بلومگرن )پیشنهاد سفر به یکی از مناطق سوئد را می دهد، جایی که وی در آن بزرگ شده است. کریستین از دنی می خواهد تا وی را در این سفر همراهی کند.

در حالیکه آنها در یکی از مناطق دورافتاده سوئد شمالی هستند ( در واقع حومه مجارستان ) مردها اهمیتی به حضور دنی نمی دهند و بیشتر سرگرم محیط اطراف خودشان هستند. در این دو ساعت و نیم از فیلم، اتفاقی با عجله رخ نمی دهد اما به اندازه کافی به کنجکاوی شخصیت اصلی داستان می پردازد؛ نقاشی های خانه کارگران مزرعه را می بینیم، مراسم محلی را بررسی می کنیم، و توجه مان به زمین جلب می شود – چرا نوشیدنی ها در آن قسمت گذاشته شده است؟ توهمات زیادی به کار گرفته می شود و آستر از انحراف طبیعت با استفاده از جلوه های بصری لذت می برد؛ علف ها از میان سر دنی رشد می کنند، چهره ها تغییر می کند و تپه مواج می شود.

امریکایی ها شاهد فستیوال نجومی هستند که هر نه سال یک بار در این منطقه اتفاق می افتد. پله آنها را برای چنین جشنواره ای آماده نکرده است اما غریبه های جوان تلاش می کنند تا خود را با شرایط وفق دهند. ممکن است مخاطبان با دیدن برخی سکانس ها شوکه شوند؛ مارک ( با بازی ویل پولتر ) اعتقاد دارد که یکی از افراد از او خوشش آمده، اما او دچار سوء برداشت شده است.

تصور آستر از چنین اجتماعی، ناشی از توجه به جزئیاتی است که در دنیای واقعی، برخی از خیالات را توجیه می کند. غریبه ای به اتاقی مخفی برده می شود که دیوارهای آن پوشیده از تصاویری است که یادآور کارتهای مکزیکی است، جایی که در آن سرنوشت تعیین می شود. شخصی که شاهزاده نامیده می شود تاجی از گل بر سر خواهد گذاشت و آنقدر مورد ستایش قرار می گیرد تا در نهایت تصمیم می گیرد که چه کسی خواهد مرد و چه کسی زنده می ماند.

تصاویر با دقت گرفته می شود و فیلم میدسامر 2019 گاهی نشان می دهد که تا چه اندازه تلاش می کند تا هدف داشته باشد. دنی در حالی که زیر پتویی چمباته زده است که شبیه به فرش فیلم «درخشش» است کابوس هایی می بیند که سرشار از تخیلات کوبریکی است. فیلم Midsommar 2019 به واسطه مراسمی که نشان می دهد آنقدر جذاب باقی می ماند تا به داستان ارزشمندی تبدیل شود. بیشتر از آنکه ترسناک باشد دلهره آور است اما سفری است که پا گذاشتن به آن ارزشش را دارد.


– منتقد : جان دفوره – هالیوود ریپورتر – ( امتیاز 7 از 10 )

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.