RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
محمد حسین ریسمانچیان

پیام های کوتاه
  • ۲۲ شهریور ۹۸ , ۲۲:۵۶
    پند
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

آیا میدانید چند ثانیه طول میکشد که یک فرد، قضاوت اولیه را نسبت به شخصیت شما شکل دهد ؟

معمولا چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه زمان لازم است که یک فرد، قضاوت اولیه ایی را نسبت به شما در ذهن خود ایجاد کند. قطعا در حال حاضر به این فکر افتاده اید که چطور میتوان در این زمان بسیار کوتاه، اثر مثبتی و مطلوب را روی ذهن فرد مقابل گذاشت !

در حقیقت، در این بازه زمانی کوتاه، چندین چیز مختلف رخ میدهد که بصورت هوشیارانه نمیتوان آنها را کنترل کرد. همانطور که احتمالا حدس زده اید، یکی از این موارد، نحوه دست دادن شماست ! نحوه دست دادن شما در شروع یک مذاکره، ادامه ی آن مذاکره و نتیجه آنرا تماما میتواند عوض کند ! با ادامه مطلب همراه شوید.

من از تو قویترم !

چرا وقتی یک فیلم ترسناک میبینید ، حس ترس در شما ایجاد میشود ، با وجود اینکه در خانه و کاملا امن هستید ؟ علت این مساله این است که ضمیر ناخودآگاه شما، طبق قوانین مشخصی کار میکند و به همین علت، ممکن است حتی وقتی که یک خطر خارجی وجود ندارد، به اشتباه یک حس درونی هشدار دهنده درون شما ایجاد شود.

حال به موضوع خود بازگردیم، دست دادن ! زمانی که شما دست فرد مقابل را بصورت محکم و قاطع میگیرید، در طی مدت کوتاه دست دادن، ضمیر ناخودآگاه فرد مقابل فکر خواهد کرد که شما قویتر و دارای اعتماد بنفس بیشتری نسبت به او هستید. همین مساله میتواند ادامه جلسه فعلی شما با فرد مقابل را کاملا کنترل کند ! زیرا نحوه دست دادن، تاثیر بسیار قدرتمندی را روی ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل میگذارد.

به همین علت، با اطمینان از اینکه همواره محکم و استوار دست میدهید، بدون اینکه نیروی بیش از حدی را وارد کنید، تصویر اولیه دیگران از شما، یک فرد دارای اعتماد بنفس و قدرتمند خواهد بود.

از دستورات من پیروی کن !

آیا تابحال دقت کرده اید که چطور برخی از سیاست مداران و برخی افراد به گونه ایی دست میدهند که کف دستهایشان موازی زمین و رو به زمین است(بجای اینکه عمود بر زمین باشد) ؟

در چنین شرایطی دو وضعیت وجود دارد :

  1. اول اینکه کف دست موازی زمین و رو به زمین است
  2. کف دست رو به آسمان است

حالت اول تمایل به کنترل و قدرت بیشتر را نشان میدهد. فردی که کف دستش به سمت زمین است، قدرت خود و تمایل خود به دست دادن را نشان میدهد حال آنکه کسی که دستش رو به آسمان قرار میگیرد، حس مطیع بودن و تسلیم بودن را به ضمیر ناخودآگاه فرد مقابل و حتی ضمیر ناخودآگاه خود، القا خواهد کرد !

اگر کسی خواست مرا کنترل کند چه ؟

handshake-politics

حال اگر کسی خواست با من به گونه ایی دست دهد که که کف دستانش بسمت زمین باشد چه ؟ کافیست به سادگی کف دست او را بگیرید و به محکمی، دست او را به حالت عمودی بازگردانید. با انجام این کار، شما یک سیگنال غیر مستقیم را به ذهن او ارسال میکنید که میگوید : ” متاسفم ! من از آن دسته افرادی که بتوانی کنترلشان کنی نیستم ! “.

سیاستمداران در سطح جهان، حین دست دادن، توجه ویژه ایی را لحاظ میکنند زیرا تاثیر بسیار مهمی را روی ضمیر ناخودآگاه خود و فرد مقابل و در واقع روی سرنوشت مذاکرات یک کشور خواهد گذاشت !

نظرات  (۱)

۲۴ مهر ۹۸ ، ۱۰:۰۱ مهران بیان

خیلی آموزنده بود، این دست دادن هم خودش حکایت ها داره از این به بعد جدی میگیرم این موضوع را

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.