RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
محمد حسین ریسمانچیان

پیام های کوتاه
  • ۲۲ شهریور ۹۸ , ۲۲:۵۶
    پند
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

به گفته متخصصان پوست، انتهای خشک مو می‌تواند ارتباط مستقیمی با شامپوی مورد استفاده شما داشته باشد. علاوه بر این، آن‌ها چند نکته دیگر برای مراقب اصولی از موهایتان را عنوان کرده‌اند.

انتهای خشک مو در انواع مختلف

فرقی ندارد که موهای شما فرفری، صاف یا حالت‌دار باشد. حتی بلندی یا کوتاهی آن نیز تاثیر چندانی در دانستن مشکلات مربوط به انتهای خشک موهایتان ندارد. مهم نیست که چقدر موهای خود را سالم نگه دارید، خشکی نوک موها می‌تواند حتی بهترین‌ها را به نظر نامرتب و زشت نشان دهد.

ممکن است شما نیز این گونه خشکی در موهایتان را تجربه کرده باشید یا متوجه شوید که این اتفاق بیش‌تر از حد معمول روی می‌دهد. معمولا نوک موی خشک یا تقسیم شده که اصطلاحا به آن موخوره می‌گویند، حاکی از آن است که زمان مناسب برای اصلاح کردن موهایتان فرا رسیده است. با این حال، بعضی اوقات در محصولات مراقبتی موهای شما نیز موادی وجود دارند که در واقع آسیب‌زا هستند. این مواد حتی ممکن است به گونه‌ای باشند که شما در قسمت‌های دیگر موهایتان متوجه آسیب آن نشوید.

انتهای خشک مو

تاثیر شامپو در ایجاد انتهای خشک مو

SheFinds با دکتر «راشل نظریان» (Rachel Nazarian)، پزشک گروه پوست Schweiger در شهر نیویورک صحبت کرده تا دریابد که چه چیزی باعث ایجاد انتهای خشک مو می‌شود. در نتیجه این صحبت‌ها معلوم شد که شامپوی مورد استفاده شما به آن اندازه که فکر می‌کنید مفید نیست. دکتر نظریان در این باره توضیح می‌دهد:

از به کار بردن محصولاتی که سورفاکتانت یا الکل دارند، خودداری کنید. سورفاکتانت‌ها که اغلب در عموم شامپوها یافت می‌شوند، می‌توانند بیش‌تر روغن موها را از بین برده و باعث خشکی و ضعف آن‌ها شوند.

به همین ترتیب، محصولات مبتنی بر الکل نیز آسیب‌زا هستند. همچون بسیاری از محصولات آرایشی مو یا موهای زائد، مواد دارای الکل، سریع‌تر از محصولاتی با مواد تشکیل دهنده ملایم، به موهای نازک آسیب می‌رسانند.

انتهای خشک مو

نکات مراقبتی مو

به یاد داشته باشید که قبل از خرید، مواد تشکیل دهنده یک شامپو را بخوانید تا از تهیه محصول حاوی سورفاکتانت یا الکل خودداری کنید. یکی از بهترین مواردی که می‌توانید برای جلوگیری از خشک شدن زودرس انتهای موهایتان از آن استفاده کنید، شامپو مرطوب کننده Aussie Miracle Moist است. این مورد حاوی هیچ ماده مخربی نیست و در عوض از روغن‌های طبیعی برای تغذیه موهای شما در آن استفاده می‌شود.

اگر موهای شما قبلا خشک شده یا آسیب دیده، بهترین کار این است که در ابتدا آن‌ها را کوتاه کنید. با این حال اگر به دنبال یک داروی خانگی ارزان قیمت برای مراقب از موهایتان هستید، می‌توانید از روغن‌های طبیعی با توجه به مزاج خود، به عنوان ماسک مو استفاده کنید. توجه کنید که موهای خود را با آب سردتر بشویید؛ زیرا، آب گرم باعث ضعف موها می‌شود. حتی می‌توانید به جای خشک کردن موهایتان با هوای تند سشوار، آن‌ها را ببندید و اجازه دهید که به صورت طبیعی خشک شوند. استفاده از ماسک مو در داخل حمام و سرم مو بعد از حمام را نیز فراموش نکنید.

منبع: Shefinds

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.